Current Date : 9/21/2020 ???? ???? |  ?????? ???????  |  ???? ?? ?? |  ?????? ?? ?????? 
 English  |  Persian

????? ????? ???? ???? ??????/ ?????????? ?????(??? ????? ??????? ???? ???? ???????)   

Quick Link
?? ???? ???????  ?
??? ??? ?????  ?
????? ???? ??  ?     
?????? ??  ?     
?????????? ??????  ?     
??? ??? ???? ?????  ?     
????? ????? ??  ?     
????????????? ?????     
???? ??????  ?
????????  ?
?????? ???  ?
?????? ?????????  ?     
?????????????  ?     
?????????  ?     
???????? ??????????  ?     
??? ???????  ?     
???????  ?     
????? ?? ???????  □
???
?????

????? ????

In fact, handbags replica knows that the high imitation gucci replica handbags is very deep, mixed with fish and dragons, and there are many hermes replica handbags. It may be replica handbags of styles ranging from a few hundred to hermes replica .
 

 

????? ??? : //

تیتر: آلبوم منظومۀ زمان منتشر شد/سپهر سراجی از مدرسان جوان کنسرواتوار تهران 

 
تیتر: آلبوم منظومۀ زمان منتشر شد
سامان فضل وزیری
پریسا احدیان

عصر دوشنبه، 18 اردیبهشت سال 1396، باغ‌موزۀ نگارستان میزبان رونمایی از آلبوم «منظومۀ زمان»، کاری از گروه بوم، اثر سپهر سراجی از مدرسان جوان کنسرواتوار موسیقی تهران و دانشگاه تهران بود. به این مناسبت گفت‌وگویی کوتاه با ایشان داشتیم که در ادامه شمارا به مطالعۀ آن دعوت می‌کنیم:
سامان فضل وزیری: از چه زمانی با موسیقی آَشنا شدید؟
سپهر سراجی: آموزش موسیقی را از سن 5 سالگی با ساز سه‌تار آغاز کردم. در هشت‌سالگی تار را در نزد آقای ماشاالله وحدتی آموزش دیدم و در سال 86 در جشنواره موسیقی جوان و دانش‌آموزی سراسری کشوری به‌عنوان تارنواز برتر انتخاب شدم. در سال 88 به‌عنوان نفر هفتم کنکور هنر برگزیده و وارد دانشگاه تهران شدم. سال 91 گروه «بوم» را تشکیل دادم و سال 92 به‌عنوان شاگرداول، فارغ‌التحصیل شدم و بدون کنکور تحصیل در مقطع ارشد را شروع کردم. سال 95 پس از اتمام ارشد وارد رشتۀ دکتری پژوهش هنر با گرایش و رویکرد پژوهشی موسیقی شدم. این روزها هم دانشجوی دکتری هستم و در دانشگاه تهران و کنسرواتوار موسیقی تهران تدریس می‌کنم.

• وضعیت فعلی موسیقی دستگاهی ایرانی را چگونه می‌بینید؟
-موسیقی دستگاهی در 20 سال اخیر چند شاخه شده است. یک گروه موسیقی‌ای را وارد فضای بدنۀ این هنر کرده‌اند که این اتفاق با خواننده سالاری همراه بوده است. یک سری از خواننده‌ها محوریت قرارگرفته‌اند و برخی ترانه‌ها را بر مبنای موسیقی ایرانی‌ای خوانده‌اند که باعث شده بعضی از تولیدات موسیقی وارد فضای موسیقی عامیانه بشود. بخشی از آثار نیز بالعکس کلا خود را از فضای موسیقی بازاری جدا کرده‌اند و کاملا موسیقی جدی را پیگیری می‌کنند. کلا هنرمندان موسیقی ایرانی به این دوشاخه کلی تقسیم می‌شوند.

• شما با کدام شکل موافق یا مخالف هستید؟
-بحث موافق و مخالف بودن، نیست. مهم این است که هر چیزی جای خودش قرار بگیرد و متأسفانه در جامعۀ ما موضوعِ سر جای خود نبودن، آزاردهنده است. وگرنه من خود نیز موسیقی عامیانه را بیشتر قبول دارم و وجودش را برای جامعه لازم می‌دانم اما موسیقی جدی باید در موازات آن باشد و دراین‌بین "مزو میوزیک" وجود داشته باشد که به عنوان موسیقی میانه مطرح شود و بتواند از هر دو طرف مخاطب را جذب کند. اگر همۀ اینها در یک سامانۀ هنری، کنار یکدیگر باشند مشکلی وجود نخواهد داشت.

• با موسیقی تلفیقی موافقید؟
-تلفیق امروزه اپیدمی شده است و گویی همه می‌خواهند تلفیقی کار کنند! در این سبک به‌جای اینکه محتوای موسیقیایی را باهم تلفیق کنند تنها سازهای دو سبک را کنار هم می‌چینند. با تلفیق مخالف نیستم اما هر چیز جای خودش را دارد نه اینکه موسیقی ما در تلفیق خلاصه شود.

• لطفا دربارۀ آلبوم منظومه زمان و سبکش توضیح دهید:
-این آلبوم از دید بیرونی و بی‌کلام بودن کاملا خودش را از جریان‌های روز موسیقی و از بدنۀ عرف آلبوم‌های موجود در بازار موسیقی جدا می‌کند. البته من دوست دارم فعالیت‌هایم در این حوزه محدود نشود و در بخش‌های مختلفی کارکنم. قبلا هم حتی با کلام و ژانرهای دیگر موسیقی کارکرده‌ام. اما این اثر باوجود بی‌کلام بودن شنونده را پس نمی‌زند و مخاطب با پیش‌فرض این موضوع جذب اثر می‌شود. درواقع می‌خواهم بگویم که نقش ترویج از طریق رسانه می‌تواند در گسترش این کارها مؤثر واقع شود. اگر رادیو و تلویزیون این آثار را پخش کنند بعد از مدتی کار شکل می‌گیرد و مخاطب خود را خواهد یافت. به قول مرحوم استاد بنان که به ایشان می‌گویند که موسیقی را تعریف کنید و استاد پاسخ می‌دهند که: موسیقی یعنی عادت گوش!
البته نمی‌خواهم بگویم که این تعریف کاملا صحیح و درست است اما در این مورد ازلحاظ اجتماعی این عادت است که سلیقه را ایجاد می‌کند و عادت از طریق پخش در رادیو و تلویزیون و رسانه‌ها شکل می‌گیرد.

• به نظر شما امروزه شرایط آکادمیک موسیقی چطور است و آیا به موضوعی که در بالا اشاره کردید کمکی می‌کند و خود شما هم که استاد دانشگاه هستید آیا حمایتی از دانشجویان می‌کنید تا چنین برنامه‌هایی مثل امشب داشته باشند؟
-کارشده ولی کم بوده است. مثلا در دانشگاه تهران کارهای بسیاری از دانشجویان و اساتید منتشرشده است ولی واقعا سازمان‌دهی شده نیست و وزارت ارشاد و دفتر موسیقی باید به این امر کمک کنند و این کار را ترویج دهند. از طرفی صداوسیما باید سعی کند که کارها را منتشر کند. یعنی دراین‌بین مدیریت این استعدادها و ظرفیت‌ها و بودجه ضعیف است.

• پس مشکلات درزمینۀ آلبوم را مدیریت می‌دانید؟
-بله،.البته مدیریت وجود دارد. آقای تجلی زحمات بسیاری برای برنامۀ ما کشیده‌اند . ولی خب باید برنامه‌هایی نظیر این شب ادامه‌دار باشد و اگر یک حلقه‌ای میان این کار و تولید آثار و ارشاد و دانشگاه باشد و صداوسیما نیز حمایت کند ترویج بیشتری خواهد یافت.


 
• نقش کنسرواتوار موسیقی تهران را چطور می‌بینید؟
-کنسرواتوار محیط خوبی است و استادان خوب و دانشجویان فعالی دارد اما باید دانشجویان آموزش و تمرین موسیقی را جدی‌تر بگیرند. خب متأسفانه در مکان‌های آموزشی این مسئله وجود دارد و گروهی از هنرجویان موسیقی مردم‌پسند کار می‌کنند. البته اشکال ندارد ولی باید در کنار آن موسیقی جدی را نیز بیاموزند. اگر می‌خواهند موسیقی همه‌پسند در هر سبکی کار کنند باید ابتدا موسیقی جدی و آکادمیک را بیاموزند. چون‌که صد آید، نود هم پیش ماست! موسیقی جدی چنین وضعیتی دارد و موسیقی همه‌پسند نسبت به موسیقی جدی محدودتر و جزئی‌تر است.
• درباره تشکیل گروه و اعضای گروه بوم توضیح بفرمایید؟
-سال 91 با یک سری از هنرمندان جوان شهرستان بروجرد این گروه تشکیل شد. من آن زمان دانشجوی لیسانس بودم. کنسرتی از طرف دانشگاه تهران در بروجرد گذاشتیم که این گروه نامش باقی ماند و اعضا تغییر کردند. در گروه جدید همه از دانشجویان و دانش‌آموختگان موسیقی بودند و فعالیت را از سر گرفتیم. در سال 92 این قطعات ساخته و دو سال بعد ضبط و در سال 95 منتشر شد. در این آلبوم سعی شده تا رویکردهای چندصدایی و ساز بندی‌هایی درستی داشته باشیم. چون در موسیقی ایرانی توجه زیادی به ارکستراسیون نمی‌شود. ما سعی کردیم که این موضوع و رنگ‌بندی سازها و تفکر آهنگسازی را که اهمیت بسیاری دارد در موسیقی ایرانی لحاظ کنیم. چون آهنگسازی ایرانی معمولا تصنیف و ترانه هست و تفکر آهنگسازی که یک قطعه خود، خودش را توصیف کند و عنصر فرم را نشان دهد -آن فرمی که در دنیا به‌عنوان معیار شناخته‌شده است- کم‌تر دیده می‌شود و این را ما پیگیری کردیم و تجربه خیلی خوبی برایمان بود.
https://t.me/nahavand_ac_ir/1088


???? ? ????? ???    :   روابط عمومی

 
  ????? ???? ????   ??? ?????????   ????? ???? ????
 

88913010  (021)98+ ?????? ??????? ??? ? ?????? ?????? ????? ???? ????? ? ????? ?? ?? ????? ? ??????? 299
info@TehranConservatory.ir CopyRight ? 2007 All Right Reserved Tehran Conservatory of Music  
Web Design : Ati Net Co .   Programmer : Hassan Rashidi
JavaScript Free Code JavaScript Free Code JavaScript Free Code