Current date >> 9/23/2018 صفحه اصلي |  ورود كاربران  |  ارتباط با ما |  شماي سايت 
كنسرواتوار موسيقى تهران   
Quick Link
در آينه مطبوعات  «
بخش بين الملل  «
تقدير نامه ها  «     
بازديد ها  «     
قراردادهاي فرهنگي  «     
ثبت نام براي تحصيل  «     
شرايط تحصيل در  «     
كنسرواتوارهاي خارجي     
ساير سايتها  «
سازشناسي  «
مهندسي صدا  «
موسيقي الكترونيك  «     
الكتروآكوستيك  «     
استوديوها  «     
سازشناسي الكترونيكي  «     
نرم افزارها  «     
آكوستيك  «     
عضويت در خبرنامه  □
نام
ايميل
  در آينه مطبوعات
ششم اسفند 1384
مهمترین مرکز آموزش دانشگاهی موسیقی کشور سه اتاق تمرین پیانو دارد

علی معافی - مدیر کنسرواتوار موسیقی گفت : حق موسیقی در مقایسه با دیگر رشته های دانشگاهی تضییع شده و حمایت از موسیقی در بهترین حالت در حد حمایت معنوی باقی می ماند. علی معافی، مدیر کنسرواتوار تهران در گفت و گوبا خبرنگار موسیقی "مهر"، ضمن بیان این مطلب افزود: باعث تاسف است که اصلی ترین مرکز آموزش آکادمیک و دانشگاهی موسیقی ایران – دانشگاه تهران- تنها دو کلاس درس و سه اتاق تمرین پیانو دارد. معافی خاطر نشان کرد: آموزش موسیقی مقوله ای جدا از دیگر مسائل آموزشی کشور نیست وآموزش موسیقی هم باید همگام با نیازهای جامعه پیش برود.هنوز این نیازها به شکل دقیق کارشناسی نشده است، ما هنوز به شکل آکادمیک به آموزش موسقی نواحی نپرداخته ایم، مگر اینکه دانشجوی دوره کارشناسی ارشد، برای پایان نامه اش مثلا روی دوتار خراسان کار کند، وگرنه ما در دانشگاه ها با فقدان آموزشی موسیقی نواحی روبرو هستیم.وی در ادامه گفت : زمانی که هدف از آموزش مشخص باشد، کارها بسیار سریع تر پیش می رود،درحالی که ما توقعمان در آموزش در هر مکانی یکی است، در حالی که نباید اینطور باشد، من بارها و بارها روی این مساله تاکید کرده ام که هر فضای آموزشی باید مختصات خاص خود را داشته باشد، قرار نیست تمام موسسات آموزشی اتنوموزیکولوگ و تئوریسین موسیقی تربیت کنند، بلکه باید مکان های آموزشی هم باشند که به شکل تخصصی به تربیت خواننده و نوازنده و آهنگساز بپردازند.مدیر کنسرواتوار موسیقی افزود : به نظر می رسد که اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی هم در حال تغییر است، در ابتدای تاسیس این دانشگاه قرار نبود که ما معافیت تحصیلی داشته باشیم، مدرک گرا باشیم و خیلی مسائل دیگر،قراربود ما یک سری آموزش های کوتاه مدت کاربردی داشته بایم و تکنسین های موسیقی، صدا و...تربیت کنیم ، اما از آنجا که در کشور ما بیش از هر مساله دیگری به مدرک اهمیت داده می شود، اهداف این ارگان هم تا حدی تغییر یافت و شبیه به دیگر مراکز آموزشی شد. این در حالی است که وظیفه دانشگاه جامع تربیت نیروهای متخصص بود.بسیاری از دانشجویان ما زمانی که مشغول به تحصیل هستند، دائم برایشان این سوالات پیش می آید که بعد از اتمام تحصیلات چه کارمی کنند؟ بازار کاری خواهند داشت؟ و...اغلب خانواده های آنها، رشته شان را به عنوان رشته ای داشنگاهی نمی پذیرند و مشکلات فرهنگی به طور غیر مستقیم روی آموزش موسیقی تاثیر می گذارد.معافی که در حال حاضر مدیریت موسسه ای را به عهده دارد که در آن دوره های پودمانی ارائه می شود، در ادامه اشاره کرد : پودمان و دوره های پودمانی در همه جای دنیا وجود دارداما دوره های پودمانی موسیقی و دوره های کنسرواتواری با هم تفاوت دارد، در نقاط مختلف دنیا دوره های کنسرواتواری چهار ساله است، در حالی که دوره های پودمانی اغلب دو سال و نیم طول می کشد. دوره های کنسرواتواری به مراتب تخصصی تر از دوره های پودمانی هستند، اما آنچه در دوره های پودمانی اهمیت پیدا می کند، اطلاعاتی است که پیوسته فرد با آنها سر و کار دارد و به آنها نیازمند است. در واقع کابردی بودن این دوره ها مهم ترین شاخصه آنهاست.وی افزود : دیگر این روزها برای افرادی که در زمینه آموزش آکادمیک موسیقی فعالیت می کنند، واضح است که این شغل نه تنها سودی به همراه ندارد، بلکه در اغلب موارد موجب ضرر است. کار فرهنگی نه تنها در ایران، بلکه در همه جای دنیا نیاز به حمایت دولتی دارد. ما هدف اصلی مان پس از آموزش موسیقی ، شرکت کردن گروه های کنسرواتوار تهران در جشنواره های معتبر جهانی است، اما با کدام بودجه؟ معافی درپایان گفت : آموزش درست نیاز به بستر مناسب فکری و فرهنگی دارد. بسیاری از دانشجویان ما زمانی که مشغول به تحصیل هستند، دائم برای شان این سوال پیش می آید که بعد از اتمام تحصیلات چه کارمی کنند؟ آیا بازار کاری خواهند داشت؟ واغلب خانواده های آنها، رشته شان را به عنوان رشته ای داشنگاهی نمی پذیرند و به طور کلی مشکلات فرهنگی برآموزش موسیقی تاثیر می گذارد.



چهارده اسفند 1384



گيتار كلاسيك (موسيقي فلامنكو)

فرزاد دانشمند متولد 1341 است، تحصيلات موسيقي را از 14 سالگي آغاز نمود، كه عمدتا از طريق كتاب و نوارهاي آموزشي بوده است . وي با سبكهاي متفاوت گيتار همچون بلوز، جز آشنايي تئوريك دارد، اما سبكهاي كلاسيك و فلامنكو را به طور حرفه اي ساليان متمادي تدريس نمودهاست. ازجمله آثار و تأليفات وي مي توان موارد ذيل را نام برد: هارموني گيتار اثر لانس بسمن . متد آموزشي گيتار فلامنكو اثر خوان مارتين . تئوري وآموزش تكنيك گيتار . به عنوان ارائه شيوه نوين آموزش گيتار كلاسيك در كشور تأليف و گرد آوري جزوات آموزشي گيتار در سطوح 9-1 از سطح مبتدي تا پيشرفته همگام با دوره هاي عاالي علمي-كاربردي (منتشرشده توسط مؤسسه خوش نهاد پيمان). نويسنده فيلمنامه مستند زمزمه هاي بينام و نشان در جشنواره سينمايي كيش و برندة اول بهترين پژوهش در سال 79 همراه با اخذ ديپلم افتخار . ساخت موسيقي متن فيلمهاي مستند زيران، سرزمين سبز، توكا، بي بي تاب ( برندة جايزه اول جشنوارة صدا و سيما سال 75). و… موسيقي تئاتر به طور حرفه اي در اثرهاي عروسي خون، پابلونرودا، رمئو و ژوليت و به طور آماتوري در دو حراف، آهسته با گل سرخ ، وقت خواب ماهي (برگزيدة بهترين آهنگساز از سوي كانون منتقدان تئاتر سال 79)


دوم بهمن 1384


کنسرت نوازندگان جوان گیتار فلامنکو فردا برگزار میشود

کنسرت نوازندگان جوان گیتار فلامنکوی ایران با هنرنمایی مصطفی عبدی و حسین کمانی فردا برگزار میشود. این اجرا که راس ساعت 19 روز دوشنبه سوم بهمن ماه در کنسرواتوار تهران برگزار میشود دو هنرجوی موفق گیتار فلامنکو مصطفی عبدی و حسین کمانی به اجرای اثار ارزشمند موسیقی فلامنکو جهان همچون اثاری از : مورایتو – سابیکاس و ... می پردازند .کانون فرهنگ و موسیقی خوش نهاد پیمان برگزار کننده این اجرا خواهد بود .



هفت بهمن 1384


يكصد و بيست و پنجمين سالگرد بارتوك در كنسرواتوار تهران برگزار شد

مراسم بزگداشت يكصد و بيست و پنجمين سالروز تولد آهنگساز شهير مجارستان "بارتوك" با همكاري سفارت مجارستان و با حضور سفير اين كشور برگزار شد. اين مراسم توسط كنسرواتوار تهران و با حضور سفير مجارستان و حضور رييس و قائم مقام كنسرواتوار تهران و سفراي كشورهاي مجارستان، اتريش، سوئد، سوئيس، روماني، چك، اسلواني، اسلواكي و بلغارستان، موسيقيدانان و ميهمانان مجاري برگزار شد. در سالروز تولد بارتوك سفير مجارستان،ضمن تشكر از برگزاركنندگان اين مراسم گفت: مايهي مباهات است كه بزرگداشت آهنگساز برجستهي مجاري در ايران كه كشوري است تأثيرگذار بر فرهنگ بشر انجام ميشود. وينسر گفت: زندگي و فعاليتهاي بارتوك با فرهنگ ساير ملل ارتباط داشته است و او وقت زيادي را صرف مطالعه تاريخ و ريشههاي موسيقي محلي رومانيها، اسلواكها، صربها، كرواتها، بلغارها، تركها و حتي آفريقاي شمالي كرد. در ادامه وي به شرح زندگي بارتوك، افكار، عقايد و آثار و فعاليتهاي او پرداخت. رييس كنسرواتوار تهران نيز گفت: بارتوك از ميان مردم برخاست و تا آخر عمر در خدمت مردم و صلح و دوستي ميان آنان بود. علم و هنر را در هم آميخت و در تمامي آثار خود پژوهش عملي را سرلوحه كار خود قرار ميداد. وي اعلام كرد: موسيقي عاطفيترين و انسانيترين رفتار هر جامعه است و مهمترين هنري كه ميتوان بدون استفاده از هيچ ابزاري و كمكي ديگر مفاهيم را در سطح جهان انتقال دهد و اين سادهترين راه گفتوگوي تمدن و كلام صلح و دوستي بين آنهاست. قائم مقام كنسرواتوار تهران نيز گفت: برگزاري اينگونه برنامهها جزء هدفهاي اين مركز به عنوان فعاليتهاي فرهنگي قرار ميگيرد و قصد آن تعامل فرهنگي و گسترش آن بين كشورهاست. رضا معافي اعلام كرد: كنسرواتوار تهران آمادگي برگزاري بزرگداشت براي چهرههاي ماندگار موسيقي ديگر كشورها را دارد. يادمان بارتوك با اجراي قطعاتي از ساختههاي وي از جمله "آلگاروباربادو"، "شبهاي انسيلواني"، "دوئت فلوت و گيتار"، "قطعاتي براي كودكان"، "راسپردي ليست"، "چهاردستي برامس" توسط اساتيد و هنرجويان كنسرواتوار ختم شد. منبع : ايلنا



بيست و دوم ارديبهشت 1382


در طی اجرا آمریکایها با شعار مرگ بر بوش هنرمندان ایرانی را تشویق کردند

در جشنواره جهانی skip که در سن پطرز بورک برگزار گردید،آمریکایها بعد از شنیدن نوای موسیقی سنتی ایران تحت تاثیر قرار گرفتند وبا شعار مرگ بر بوش موزیسینهای ایرانی را تشویق کردند. به گزارش گروه موسیقی خبرگزاری مهر و بنا به گفته بهزاد معافی مدیر مسئول کنسرواتوار تهران بعد از اجرای موسیقی توسط گروه« خوش آهنگ» در جشنواره skip در سن پطرز بورگ موزیسینهای ایرانی بسیار مورد تشویق قرار گرفتند، به گونه ای که بعد از اجرا مدیر گروه موسیقی آمریکا که بسیار تحت تاثیر این موسیقی قرار گرفته بود، به روی صحنه آمد وبا شعار مرگ بر جنگ طلب،مرگ بر بوش گروه ایران راتشویق کرد.وی همچنین گفت:از طرف این جشنواره یکCD از کار گروه ضبط شد تا درموسیقی ایران در آرشیو جشنواره نگهداری شود.همچنین طی هفته دوم اجرا به دلیل استقبال فراوان تماشاچیان از اجرای خوب گروه سنتی نواز کشورمان مسئولین کنسرواتوار چایکوفسکی «بزرگترین مرکز موسیقی جهان»افتتاح جشنواره دوم را به عهده گروه ایرانی گذاشتند.معافی در ادامه اضافه کرد:از بین 53 کروه شرکت کننده در این جشنواره استقبال از گروه ایرانی به گونه ای بود که پلیس مسکو از تجمع علاقمندان در محل اجرا در زمان اجرای گروه ایرانی جلوگیری کرد و بسیاری از هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور موفق به دیدن اجرای گروه منتخب کشورشان نشدند.جشنواره skipدر هفتمین سال برگزاری خود در سن پطرز بورگ برای اولین بار میزیان یک گروه موسیقی از ایران بود.



بيست و هشت مرداد 1382


ارکستر زهی خانه هنرمندان کنسرت برگزار می کند

ارکستر زهی خانه هنرمندان همراه با پروفسور " ماموکا دلیدزه " کنسرت موسیقی برگزار می کند. به گزارش خبرنگار هنری " مهر" این ارکسترزهی در اجرای خود از پروفسور " ماموکا دلیدزه" رهبر ارکستر گرجستانی ، بهره می گیرد . این موسیقیدان در موسسه کنسرواتوار " خوش نهاد پیمان " تدریس می کند و در حال حاضر با این گروه همکاری می کند. در این اجرا قطعاتی از موسیقی گرجستان و همچنین قطعاتی از " موتسارت" ،" بتهوون" ، " ویوالدی " و " هایدن " اجرا می شود.نوا زندگان این کنسرت را " آرش رسولیان " ، " ایمان فخر" ، " نوید مصطفی پور" ،" نوشین معتمدی" و " روناک معماری" ویولن 1 ، " کاوه تسعیری" ، " حمید یاسری" ،" سعید هاشم زاده " ، " روشنک گل نا مومنی" و " کمند قدکچیان " ویولن آلتو ، " نرگس فلاح پسند" و " نارگل رضوانی" ویولن سل، " مانی کلانی " کنترباس تشکیل می دهند. سرپرستی این گروه را " عباس ابوحمزه" به عهده دارد و مدیر اجرایی آن " بهمن یحیی زاده " است. این برنامه در روز های 30 و 31 مردادماه در محل خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.



بيست و يك ارديبهشت 1382


دعوت از موزیسینها ی برتر ایرانی به کنسرواتوار چایکوفسکی

پیروز ارجمند به کنسرواتوار چایکوفسکی دعوت شد . به گزارش خبرگزاری مهر پیروز ارجمند آهنگساز ،نوازنده و استاد دانشگاه برای گذراندن دوره کوتاه مدت موسیقی به کنسرواتوارچایکوفسکی دعوت شده است.این دعوت از طرف کنسرواتوار چایکوفسکی بوده وتمامی هزینه های آن به عهده این کنسرواتوار است.مدت حضور این هنرمند در مسکو 45 روز است و هدف طی کردن دوره کوتاه موسیقی حرفه ای می باشد .بنا به همین گزارش به واسطه قراردادی که بین کنسرواتوار تهران و کنسرواتوار چایکوفسکی منعقد گردیده است همه ساته از بین هنرمندان برتر موسیقی تعدادی انتخاب شده و برای گذراندن دوره به این کنسرواتوار اعزام می شود. در پایان شایان ذکر است ارجمند تا کنون اثار برجسته ای در زمینه آهنگسازی داشته است که از جمله می توان به موسیقی سریال امام رضا اشاره کرد.



بيست و يك ارديبهشت 1382


·
سایت pendar.net

گروه راک آوار به سرپرستی و خوانندهگی مهرداد پالیزبان در تهرانکنسرت گروه راک آوار۸۴/۹/۲۰ - ۲۴:۲۱ - امیرحسین بهبهانینیاکنسرت گروه راک آوار به سرپرستی و خوانندهگی مهرداد پالیزبان 24 و 25 این ماه در تهران برگزار خواهد شد. پالیزبان که پیش از این و در اولین حضور خود؛ موسیقی متن فیلم نفس عمیق را ساخته و ترانهی پایانیاش-: آسمون آبیه/ آسمون زخمیه/ قلب من آسمونه...- را اجرا کرده است؛ اینک به همراه گروه راک آوار اولین کنسرت عمومی خود را در سالن کنسرواتوار تهران اجرا خواهند کرد.زمان این کنسرت روزهای 24 و 25 آذر ماه؛ ساعت 6 و مکان آن به این قرار است: خیابان کریمخان؛ خیابان استاد نجاتاللهی؛ پایینتر از کلیسا؛ پلاک 299؛ کنسرواتوار تهران. برای تهیهی بلیط با شمارههای 14-88913010 یا 3869180-0912 تماس بگیرید.



· روزنامه اطلاعات - چهارشنبه 31 اردیبهشت 1382

حضور گروه موسیقی سنتی خوش نهاد در دو جشنواره بین المللی مسکو و سنت پیترزبورگ





· روزنامه همشهری - دوشنبه – 19 خرداد – 1382

آشکار صنعت پنهان(گزارشی از اجرای مهران مهر نیا در کنسرواتوار تهران)





· روزنامه اطلاعات – دوشنبه 28 بهمن 1381

لزوم حمایت های دولتی از نظام کنسرواتواری آموزش موسیقی در کشور





· روزنامه اطلاعات

اجرای برنامه کنسرواتوار تهران در جشنواره جهانی موسیقی مسکو





· روزنامه آشتی – سه شنبه 1 مهر 1382

شرکت گروه موسیقی دانشجویان کنسرواتوار تهران در جشنواره جهانی مسکو





· روزنامه آشتی – سه شنبه 3 تیر 1382

موسسه فرهنگی و هنری خوش نهاد پیمان از سوی کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو دیپلم افتخار گرفت





· روزنامه آشتی – چهارشنبه 8 مرداد 1382

کنسرواتوار و سیستم کنسرواتواری آموزش موسیقی





· روزنامه آشتی – پنجشنبه 29 خرداد 1382

تک مضراب هایی برای لطفی





روزنامه آشتي

حضور بین المللی گروه موسیقی خوش نهاد پیمان در مسکو و سنت پیترزبورگ




ابتداي صفحه
 
  پرينت صفحه جاري   پست الكترونيك   ذخيره آدرس سايت
 

88913010  (021)98+ خيابان كريمخان زند ، ابتداي خيابان استاد نجات اللهي ، پايين تر از كليسا ، ساختمان 299
info@TehranConservatory.ir CopyRight © 2007 All Right Reserved Tehran Conservatory of Music  
Web Design : Ati Net Co .   Programmer : Hassan Rashidi